Ang Lee, az első ázsiai származású rendező, aki Oscar-díjat nyert, egész életművében az emberi lélek és a mozis technológia titkait kutatta. Olyan elévülhetetlen klasszikusok után azonban, mint az Apa jobban tudja-trilógiaaz Értelem és érzelem, Tigris és sárkány, a Túl a barátságon vagy a Pi élete, a direktor feláldozta a technológiai újítás kedvéért a lelket, így végül a Gemini Man pedig csupán egy idehaza óriási csinnadrattával bemutatott Barátok közt-epizód lett.

Ang Lee-t, hiába készített számos őrületesen látványos blockbustert, mindig a mögöttes tartalom érdekelte. Az emberi kapcsolatok szövevényes hálója, a család dinamikája, az érzelmek finom rezdülései voltak valódi főszereplői – függetlenül attól, hogy történetét a XIX. századi angol regény, a képregények lapjai vagy valós események ihlették-e. S bár a Gemini Man is tesz rá egy halovány kísérletet, hogy megpendítse ezeket a témákat, a végeredmény sajnos messze elmarad minden korábbitól.

Tovább olvasom a Filmtekercs.hu oldalán!