Marketing zaj van. Süvít, sípol, zeng és morajlik, hogyan is hallathatnád benne a hangod? Minden elérhető platformon próbálod hát Te is üvölteni, hogy itt vagy. Ahelyett, hogy beleőrülnél a megszámlálhatatlan csatorna működtetésébe, csendesedj el picit, és gondold át, mire van ténylegesen szükséged.
Amikor a kommunikáció témaköréhez érkezünk, ügyfeleim leggyakrabban visszacsengő kérdése: de mégis hol kommunikáljak? Hogyan válasszak csatornát? Manapság az online és offline médiumok száma szinte végtelen, és mindegyikből csak úgy ömlik a tartalom. Éppen emiatt érdemes átgondolnod, melyik csatorna működtetésére költöd a pénzed – hol térül meg majd leginkább a befektetett energia.
Amikor a csatorna kiválasztására kerül a sor, alapvetően három szempontot javaslok figyelembe venni.
- Hol található a célcsoportod?
- Hol érzed Te jól magad?
- Hány csatornát működtetsz már hatékonyan?
Nagyon klassz, ha imádsz blogolni – a célcsoportod azonban nem olvas. Aszerint, hogy milyen neműek, hány évesek, milyen társadalmi osztályhoz tartoznak, netán milyen kulturális jellemzőik vannak, más-más felületeken gyülekeznek az emberek az online és offline térben. A nyugdíjasok tévéznek és imádnak telefonálni, a Z generáció a képeket és a gyorsan fogyasztható videós tartalmakat kedveli – hogy csak a két végletet említsem. Ismerd meg a célcsoportod szokásait – és keresd a velük való kommunikációt ott, ahol nekik kényelmes.
De mi a helyzet, ha ők csak videót hajlandók nézni, de Neked kamerafóbiád van? Megkísérelheted tágítani a komfortzónádat, és barátkozni a nyilvános beszéd gondolatával – biztosan jót fog tenni, ha úrrá tudsz lenni a félelmeiden és fejlődni fogsz korábban még nem meghódított területeken, de megerőszakolni nem érdemes magadat. Minél személyesebb tud lenni a párbeszéd, minél jobban bele tudod tenni a saját személyiségedet, annál jobb – de nem ördögtől való kiszervezni sem a kommunikációt. Egy szuper videós csapat a tőled származó ötleteket, gondolatokat lefordíthatja a mozgókép nyelvére – a kecske is jól lakik, a káposzta is megmarad. Számos eszköz áll a rendelkezésedre – találj olyan megoldást, ami a célcsoportodnak és Neked is megfelelő.
Ami pedig a csatornák számát illeti: a kevesebb néha több. Annyi felületet kezelj, amit még biztonsággal és rendszeresen tudsz „etetni”. Egy árválkodó Facebook-oldal vagy egy évek óta nem frissített blog többet árt, mintha nem is lenne. A fenti szempontokat figyelembe véve válassz magad számára fórumot, és azt tudatosan és rendszeresen ápold – hidd el, ez is elég lesz hozzá, hogy meghalljanak!
Legutóbbi hozzászólások